Viljakäärme esittäytyy

La 3.3.2012

Olen noin reilun metrin tai puolentoista mittainen viljakäärme veikeä... Uiskentelen veessä... Kuva: © Marleena
On vihdoin aika esitellä myös paratiisin käärme. Itseasiassa se on (ehkä) aika kiltti, vaikka onkin kuristajakäärme. Sen tehtävänähän on pitää viljapeltojen hiiri-, rotta- ja muukin jyrsijäkanta aisoissa. Tosin,  jos elelisin noissa maisemissa, en oikein tykkäisi, jos äkkiä nilkan ympärille kietoutuisi tämä veijari.

Ai minua tulitte katsomaan? Vaan katson minäkin teitä. Ette huomaa? Pääni on altaan nurkassa, siinä missä muu vartaloni lipuu altaaseen! ;) Enkä minä ole tuota lasia rikkonut, vaikka ehkä voimani riittäisikin...
Kuva: © Marleena
Välillä on kiva käydä hieman uimassa. Kuva: © Marleena
"Pieni käärme veikeä kiemurteli veessä,
pien käärme veikeä lumpeenlehden eessä.
Pois pelotteli muut.
vesikirppusen söi suuhunsa
ja sanoi: olen iloinen.
Olen käärme veikeä kiemurtelen veessä.
SSHS, SSHS. SSHS."


Vai laittaisiko Bloiri & Vilpas sen paremmaksi? (Kipparikvartetin esitys olisi paras, mutta sitä ei nyt ole saatavana tähän hätään.)



Tämä reilun metrin pätkä oleskelee omassa lasikaapissaan koulun isossa kasvihuoneessa, missä on hiostavan kuuma trooppinen ilmasto.

Voisin jo lopettaakin tämän pulikoimisen. Ei ollut nyt ankkaakaan... Kuva: © Marleena

4 kommenttia:

  1. Pidän käärmeistä kunhan ovat turvallisen välimatkan päässä (jos ovat myrkyllisiä) .Minusta ne ovat kauniita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on kai jokin perusinho käärmeitä kohtaan. Mutta kaipa niillä aivan kaikilla on jokin perustehtävä luomakunnassa, koska ne ovat olemassa.

      Poista
  2. Kyllähän noita käärmeitä kaukaa katselee:)

    VastaaPoista

Tervetuloa lukemaan blogiani! Jätäthän viestin tai kommentin käynnistäsi minua ilahduttamaan! Luen mielelläni ajatuksiasi!

Valitettavasti anonyyminä ei tähän blogiin voi enää kommentoida eli nimettömät kommentit poistetaan. Laita siis kommenttiisi ainakin nimimerkki.

Kiitos kommentista! Palautetta on kiva saada.